Onze multimediale campagnes
Bij de Postcode Loterij win je samen met je buren. Dit vertellen we heel Nederland via onze campagnes. Onze ambassadeurs zijn te zien op tv, in brieven, e-mail, sociale media, podcast, buitenreclame en commercials.
De hoogste prijzenpot ooit
Nadat de rook van de uitreiking van de PostcodeKanjer is opgetrokken, vestigen we de aandacht op de nieuwe prijzenpot (consumentenwaarde). Met 425,9 miljoen euro aan (geld)prijzen en cadeaus is de prijzenpot in 2023 weer hoger dan ooit. En de prijzenpot blijft maar groeien.
10 x 1 miljoen
Augustus is een spannende maand. Tien dagen lang verdelen deelnemers in eenzelfde postcode 1 miljoen euro. Ambassadeurs Caroline Tensen, Gaston Starreveld en medewerkers van de Postcode Loterij reiken deze miljoenen uit. Op digitale schermen door heel het land tellen we af naar het moment van de trekking.
Postcode Loterij Miljoenenjacht en Raad de koffer
Tijdens Postcode Loterij Miljoenenjacht maakt elke deelnemer kans op bedragen tot wel 5 miljoen euro. De hele maand september voeren we campagne voor het succesvolle spelprogramma. Nederland kan er niet omheen. Nieuw dit jaar is dat iedereen (18+) via raaddekoffer.nl gratis kan raden in welke koffer de 5 miljoen euro zit in de laatste aflevering van het tv-programma. Onder alle deelnemers die het juiste koffernummer raden, verloten we één prijs van 100.000 euro.
Postcode Loterij Miljoenennacht
De laatste twee maanden van 2023 zijn de Loterij-ambassadeurs weer vroeg uit de veren. Tijdens Postcode Loterij Miljoenennacht maken zij de winnende deelnemers wakker. Elke week is er een bedrag van 1 miljoen euro voor de deelnemers in de winnende postcode. Alle meespelende buren in die postcode verdelen deze prijs. Iedere ochtend is er op Instagram Stories een korte vlog te zien van de uitreiking. Bij Qmusic maken luisteraars vier woensdagen kans op een ‘nacht van je leven’. Winnaars overnachten met vrienden op een bijzondere locatie, zoals een onbewoond eiland of een indoorjungle.
PostcodeKanjer
Natuurlijk sluiten we het jaar af met een grote multimediale campagne rondom de PostcodeKanjer van maar liefst 58,9 miljoen euro. Met een verrassende commercial waarin we de deelnemers bedanken, trappen we campagne af.
Met herkenbare regionale beelden in onze buitenreclame van bijvoorbeeld het Rijksmuseum in Amsterdam, de Oosterscheldekering in Vrouwenpolder of de Sint Walburgiskerk in Zutphen brengen we de PostcodeKanjer dichterbij dan ooit.
Podcast Koffer 23 groot succes
In de spelpodcast Koffer 23 kunnen luisteraars Tygo Gernandt helpen een gestolen Postcode Loterij Miljoenenjachtkoffer terug te vinden. Ter ere van het nieuwe seizoen van het tv-programma organiseert de Loterij een feest. Tijdens de opening presenteert gastvrouw Linda de Mol de 26 Miljoenenjachtkoffers. Eén koffer ontbreekt, koffer 23. In acht afleveringen gaan luisteraars op zoek naar aanwijzingen. Wijzen ze de bekende Nederlander aan die de koffer heeft gestolen? Dan wint een van hen uiteindelijk 10.000 euro. Bekende Nederlanders als Nasrdin Dchar, Tina de Bruin, André van Duin en Nicolette van Dam spelen zichzelf in fictieve setting.
De podcast, een samenwerking met Tonny Media, wint twee prijzen. Tijdens de Dutch Podcast Awards wint de podcast de prijzen voor ‘beste brandstory’ en ‘beste sounddesign’. De jury vindt het een verrassend goed concept met topacteurs.